26.
Zabrzański
Międzynarodowy
Festiwal Organowy
im. ks. Antoniego
Chlondowskiego

Zabrze, wrzesień 2021

Uczestnicy


Walter D'Arcangelo


  • img

    więcej ››


    Urodzony w Chieti.

    Absolwent konserwatorium Luisa D'Annunzio w Pescara (organy i kompozycja organowa; dyplom z wyróżnieniem). Wielokrotnie brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: I. Isoira, H. Vogela, L. Rogga, E. Koimanna, M. Radulescu, W. Zerera oraz P. Westerbrika. Ponadto wiedzę o muzyce XV-XVII wieku zgłębiał pod kierunkiem słynnego organisty i pedagoga Lorenzo Ghielmi. Laureat konkursów organowych (m.in. pierwsza nagroda na konkursie Giovani Esecutori, Senigalla, 1994; drugie nagrody na Chamber Music Competition oraz People's Choice Award, Puglia/Gravina, 2000).

    Jest prezesem stowarzyszenia Adriano Fedri Organ Association, zajmującego się promocją muzyki organowej oraz badaniami na jej temat. Jako organista i klawesynista Walter D'Arcangelo koncertuje w rodzinnych Włoszech, jak i w Austrii, Niemczech, Francji, na Węgrzech, w Belgii, Polsce, Słowenii, Norwegii, Hiszpanii, Czechach, Holandii, na Litwie i w Rosji, prezentując bogaty repertuar literatury organowej. Nagrywał dla Twentieth Century oraz dla Synthagma Musicum. Wykładał organy oraz improwizację organową w konserwatorium Giuseppe Rossiniego w Pesaro. Obecnie jest organistą w kościele St. Giustio, w rodzinnym Chieti. Współpracuje ze Stowarzyszeniem S. Filippo Neri Association. Walter D'Arcangelo jest dyrektorem artystycznym International Organistic Festival w Gamberale i w Abbruzzo oraz Itinerari Organistici Abbruzzesi Festival (koncerty na zabytkowych instrumentach Chieti i okolic).

    zwiń ∧


Mariola Brzoska


  • img

    więcej ››


    Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy. Studia podyplomowe odbyła u prof. Juliana Gembalskiego w Akademii Muzycznej w Katowicach. Brała udział w licznych kursach poświęconych interpretacji muzyki organowej prowadzonych m. in. przez M. C. Alain, G. Boveta, J. Laukvika, L. Lohmanna, H. Meistera. Wielokrotnie uczestniczyła także w kursach mistrzowskich prowadzonych przez angielskiego organistę Davida Titteringtona jako stypendystka Dartington International Summer School (W. Brytania) oraz w Akademii Muzycznej im. F. Liszta w Budapeszcie. Posiada tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka. Występowała na wielu festiwalach organowych w Polsce, a także za granicą (Austria, Niemcy, Słowacja, Węgry, Włochy). Ukończyła również studia teologiczne. Na gruncie muzyki kościelnej prowadzi ożywioną działalność. Jest członkiem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych, pracuje w Diecezjalnej Komisji do spraw Liturgii i Muzyki Kościelnej. Pełni funkcję dyrektora Studium Muzyki Kościelnej oraz Diecezjalnej Szkoły Muzycznej II st. w Gliwicach. Oprócz funkcji dyrektora prowadzi zajęcia z gry na organach oraz organowego akompaniamentu liturgicznego. Jako pedagog ma wiele osiągnięć – jej uczniowie są laureatami konkursów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest także dyrektorem artystycznym tarnogórskiego festiwalu Koncerty organowe w Konwikcie oraz Toszeckiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej.

    zwiń ∧


Jan Bokszczanin


  • img

    więcej ››


    Organista, pedagog. W 2000 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Joachima Grubicha. w późniejszych latach był stypendystą doktoranckim w University of North Texas (USA), gdzie studiował pod kierunkiem prof. Jesse E. Eschbacha. Koncertuje w większości krajów Europy, Rosji, Azji oraz USA.

    Występował z recitalami organowymi w tak prestiżowych miejscach jak: Katedra Notre Dame de Paris, Katedra we Freibergu, Katedra w Brugii, University Chappell w Glasgow, Katedra Katolicka w Moskwie, Meyerson Symphony Hall w Dallas (USA) oraz Katedra Matki Bożej Anielskiej w Los Angeles, w której 11 listopada 2018 roku wykonał koncert w setną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości.

    Jan Bokszczanin nagrał ponad dwadzieścia płyt CD z muzyką organową dla renomowanych wytwórni płytowych, a w 2012 roku nakładem wydawnictwa POLIHYMNIA ukazała się jego monografia – „Główne tendencje rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej”. Pod jego redakcją w wydawnictwie „Polihymnia” Lublin ukazało się sześć zeszytów z utworami Mariana Sawy. 

    Wielu współczesnych kompozytorów pisało dla niego swoje utwory m.in.: Marian Sawa,, Krzesimir Dębski, Adam Sławiński, Paweł Łukaszewski, Carson Cooman, Miłosz Bembinow, Alicja Gronau-Osińska, Dariusz Przybylski, Weronika Ratusińska, Piotr Tabakiernik, Ignacy Zalewski oraz Piotr Wróbel. Marian Sawa dedykował mu osiem z jedenastu skomponowanych dla niego utworów. Prof. dr hab. Jan Bokszczanin prowadzi klasę organów białostockiej filii Uniwersytu Muzycznego Fryderyka Chopina. w kadencji 2017–2020 pełnił funkcję prodziekana w tejże Uczelni.

    Jan Bokszczanin jest prezesem Stowarzyszenia ARS LIBERATA. W 2019 roku Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał mu honorową odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

    zwiń ∧


Chór „Resonans con tutti”


  • img

    więcej ››


    Zabrzański Chór Młodzieżowy „Resonans con tutti” im. Norberta Grzegorza Kroczka założony został w roku 1970 w jednym z zabrzańskich liceów przez wybitnego dyrygenta i animatora życia muzycznego Norberta Kroczka oraz jego żonę Marię. Rozwijając swoją działalność koncertową, wraz z nagrodami chór zaczął przyciągać młodzież całego Zabrza. Obecnie zrzesza młodzież zabrzańskich szkół średnich oraz studentów uczelni śląskich. Od roku 1994 dyrygentami i instruktorami chóru są Waldemar Gałązka oraz Arlena Różycka-Gałązka absolwenci wydziału Chóralistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz wychowankowie profesora Norberta Kroczka.

    Chór Resonans con tutti prowadzi szeroką działalność koncertową obejmującą zarówno muzykę a capella od muzyki dawnej do współczesności jak i muzykę wokalno-instrumentalną różnych epok, stylów i gatunków, nie stroniąc od muzyki operowej, oratoryjnej a także pop-oratoriów i muzyki rozrywkowej.

    Chór jest laureatem odznaczeń i nagród państwowych a także wielu konkursów międzynarodowych. Do najważniejszych nagród zdobytych w ostatnich latach należą: II miejsce na XV Choral International de Neuchatel (Szwajcaria 2014), V Międzynarodowy Konkurs Chóralny im.Pau Casalsa ,,Canco Mediterrania” Katalonia 2015 – cztery złote dyplomy, XII Międzynarodowa Rybnicka Jesień Chóralna im. H.M. Góreckiego (2016) – i miejsce (złoty medal) oraz Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu H. M. Góreckiego, Grand Prix oraz Nagroda Specjalna na II Międzynarodowym Konkursie Chóralnym im. prof. Józefa Świdra w Cieszynie, Złoty Medal i Nagroda Specjalna na XVII Międzynarodowym Konkursie Chóralnym im. F. Nowowiejskiego w Barczewie, Złoto i Nagroda specjalna za najlepszy repertuar na Ohrid Choir festiwal 2017, III miejsce w dwóch kategoriach, ludowej i sakralnej na IX Krakowskim Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym ,,Cracovia Cantans” 2018.

    zwiń ∧


Duo del Gesú


  • img

    więcej ››


    Założony w Gdańsku w 2010 r. przez francuskiego skrzypka Arnauda Kaminskiego i polskiego altowiolistę Krzysztofa Komendarka-Tymendorfa, zespół Duo del Gesú zdobył pierwszą nagrodę na 25. Young Musician International Competition ‚Città di Barletta’. Sukces we Włoszech zainicjował międzynarodową karierę zespołu: koncertuje na całym świecie, zapraszany jest na międzynarodowe festiwale, kongresy, seminaria, do prowadzenia warsztatów mistrzowskich oraz zasiadania w jury konkursów muzycznych. Artyści, będący laureatami licznych międzynarodowych konkursów, stypendiów oraz nagród, doskonalili swoje umiejętności w Paryżu, Wiedniu, Gdańsku i Göteborgu, a także pod kierunkiem autorytetów muzyki kameralnej: Eberhard Feltz, Apollon Musagète Quartett, Quatuor Ebène. Eklektyczni i nieustannie spragnieni nowych pomysłów, współpracowali m.in. z Danielem Olbrychskim, Janem Englertem, Christophem Hartmannem (Berliner Philharmoniker), Bertrandem Braillardem (Orchestre National d’Île-de-France), Giuseppe Nova, Januszem Wawrowskim, Anną Marią Staśkiewicz, Avrim Levitanem, Joanną Woś, Tytusem Wojnowiczem, Mateuszem Smoczyńskim, Antoinem de Grolée, Bartoszem Koziakiem, NeoQuartet bądź z ikoną polskiej muzyki elektronicznej Władysławem „Gudonis” Komendarkiem. Artyści jako soliści występowali wspólnie m.in. z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Capellą Gedanensis czy też Bałtycką Filharmonią Młodych.

    Duo del Gesú przywiązuje wielką wagę do nieodkrytej twórczości z przełomu XVIII i XIX wieku. Okres ten charakteryzuje się bowiem niezliczoną spuścizną utworów wykorzystujących połączenie skrzypiec z altówką za sprawą takich kompozytorów jak chociażby: Antonio Bartolomeo Bruni, Louis-Charles Ragué, Ignaz Pleyel bądź jeszcze Alessandro Rolla znanego również jako „Paganini altówki”.

    Zespół wykonuje oprócz tego muzykę współczesną, eksperymentalną a także najnowszą – ma na swoim koncie prawykonania dedykowanych jemu utworów kompozytorów polskich i zagranicznych jak Thomas Emmanuel Cornelius, Maximilian Kreuz, Stephan Kühne, Tadeusz Dixa, Ewa Miriam Saczko, Kamil Cieślik, Anna Rocławska-Musiałczyk, Krzysztof Olczak, Gunnar Karel Màsson, Charles David Wajnberg.

    zwiń ∧


Sławomir Kamiński


  • img

    więcej ››


    Absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie prof. R.Sroczyńskiego (dyplom z wyróżnieniem 1987).

    Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Austria, Belgia, Czechy, Francja, Holandia, Litwa, Niemcy, Słowacja, Chorwacja, Szwajcaria, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Wyspy Alandzkie).

    Występował m.in.w salach koncertowych Filharmonii Poznańskiej, Bydgoskiej, Filharmonii w Charkowie, Smetana Saal w Pradze, Schauspielhaus w Berlinie, w katedrze w Lincoln, bazylikach – S.Vitale w Rawennie, St.Mattias w Budapeszcie i St. Pietro in Montorio w Rzymie.

    Współpracował z orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Poznańskim Chórem Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego oraz chórem „Poznańskie Słowiki” pod dyrekcją Stefana Stuligrosza. w dorobku artysty znajdują się liczne nagrania CD w charakterze solisty i kameralisty.

    Album „F.Nowowiejski – Oratorium Quo Vadis” na chór, orkiestrę symfoniczną, solistów i organy z udziałem orkiestry Filharmonii Poznańskiej, pod dyrekcją Łukasza Borowicza otrzymał prestiżową nagrodę ICMA 2018 oraz był nominowany do nagrody FRYDERYKI 2018. Sławomir Kamiński zajmuje się również działalnością pedagogiczną – jest profesorem klasy organów w Akademii Muzycznej im I.J.Paderewskiego w Poznaniu – uczelni, w której od 2020 pełni funkcję prorektora ds. artystycznych, naukowych i kontaktów międzynarodowych.

    zwiń ∧


Michał Markuszewski


  • img

    więcej ››


    Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, organy (J. Grubich), fortepian (K. Gierżod).

    w 2007 roku ukończył studia (specjalizacja – improwizacja organowa) na Universität der Künste w Berlinie (W. Seifen), a w 2008 roku studia podyplomowe w Hochschule für Musik w Würzburgu (Ch. Bossert).

    Od 2012 roku jest wykładowcą na Wydziale Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

    Laureat: II nagrody w konkursie Polskiej Muzyki Organowej XX wieku w Legnicy (1998), i nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumii (2000), III miejsca na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Zürychu-Wiedikon (2007).

    Wystąpił z ponad 600 recitalami w prestiżowych sala koncertowych oraz na kilkudziesięciu międzynarodowych festiwalach w Polsce, na Litwie, Słowacji, Ukrainie, Białorusi, Wyspach Alandzkich, w Austrii, Czechach, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Luxembourgu, Belgii, Francji, Finlandii, Norwegii, Rosji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz ponad 250 miastach w Niemczech, Koncertował również w Stanach Zjednoczonych, Hong-Kongu oraz na dalekiej Syberii.

    z jego inicjatywy i pod jego nadzorem w latach 2004–2008 odrestaurowano zabytkowe organy (firmy Schlag und Söhne z 1900 roku) w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie, gdzie od 2004 roku pełni funkcję organisty.

    w 2018 roku został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”

    zwiń ∧


Karel Martinek


  • img

    więcej ››


    Jest organistą i dyrektorem chóru w kościele św. Maurycego w Ołomuńcu w Czechach, gdzie znajduje się znany instrument Michaela Englera – największe organy w Republice Czeskiej. Urodził się w Ołomuńcu, gdzie ukończył studia na Akademii Muzycznej im. Janáčka w Brnie w klasie organów K. Klugarová oraz improwizacji K. Pokory.

    Brał udział w licznych kurach mistrzowskich u najbardziej znanych organistów. Zdobył również liczne nagrody na międzynarodowych konkursach interpretacji i improwizacji organowej. W 2014 roku rozpoczął również studia improwizacji u Philippe’a Lefebvra, tytularnego organisty katedry Notre Dame w Paryżu.

    Koncertował w wielu państwach Europy. Był wykładowcą w Konserwatorium kościelnym w Opawie a następnie w Konserwatorium ewangelickim w Ołomuńcu. Współpracuje regularnie z Morawską orkiestrą symfoniczną, Orkiestrą symfoniczną Martinů oraz najlepszymi chórami w Czechach. Jest również dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Organowego w kościele św. Maurycego w Ołomuńcu.

    zwiń ∧


Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. St. Moniuszki w Zabrzu


  • img

    więcej ››


    Szkoła Muzyczna w Zabrzu istnieje od 1917 roku. Jej założycielem był Johann Pionczyk. Bezpośrednio po wojnie na bazie niemieckiej szkoły powstała polska szkoła muzyczna. Przez lata szkoła przechodziła zmiany organizacyjne, zmieniały się jej nazwy i różne były podmioty prowadzące szkołę.

    Od 1 lutego 2003 roku Państwowa Szkoła Muzyczna i i II stopnia jest prowadzona i nadzorowana przez Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

    Na przestrzeni ponad stuletniej historii szkoła wydała wielu wybitnych absolwentów m.in. Krystiana Zimermana, Henryka Grychnika, Jerzego Kotyczkę, Juliusza Ursyna-Niemcewicza, Joannę Woźny, Marlenę Wieczorek oraz wielu innych sławiących imię szkoły w kraju i poza jej granicami. Szkoła kształci dzieci i młodzież w różnych specjalnościach na instrumentach klawiszowych, smyczkowych, dętych i perkusyjnych. w szkole istnieje również specjalność wokalistyka oraz rytmika.

    Uczniowie biorą udział w wielu konkursach i przesłuchaniach zarówno w kraju jak i za granicą zdobywając nagrody i wyróżnienia. Szkoła Muzyczna współpracuje z instytucjami kulturalnymi miasta Zabrze a w szczególności z Filharmonią Zabrzańską z którą realizuje koncerty z cyklu Dzieci – Dzieciom i Musica Humana, w których uczniowie szkoły występują z towarzyszeniem profesjonalnej orkiestry symfonicznej.

    W październiku 2019 roku szkoła obchodziła Jubileusz 100-lecia istnienia szkoły. Uroczystości odbyły się w nowoczesnej sali koncertowej, która wraz z całą szkoła przeszła 3-letni gruntowny remont w ramach programu „Kompleksowa modernizacja energetyczna państwowych placówek szkolnictwa artystycznego”.

    zwiń ∧


Milena Sołtys-Walosik /sopran/


  • img

    więcej ››


    Dysponuje pięknym lirycznym sopranem, w wielu odcieniach barw i dynamiki głosu. Pochodzi z serca Pienin, z Krościenka nad Dunajcem.

    Zdobywczyni tytułu Talentu Małopolski w 2010 r.

    W latach 2014–2016 Artystka Chóru Opery Krakowskiej.Obecnie jako solistka, z jednakową swobodą porusza się w różnych gatunkach muzyki, począwszy od opery, przez muzykę oratoryjną, kantatową, repertuar pieśniarski, aż po piosenki musicalowe oraz formy estradowe. Występuje podczas licznych festiwali muzycznych, prezentując zarówno dzieła kanonu oratoryjnego, jak też kompozycje mniej znane, zwłaszcza twórców polskich.

    zwiń ∧


Marek Stefański


  • img

    więcej ››


    Wirtuoz organów, pedagog i animator życia muzycznego. Należy do grona najbardziej aktywnych artystycznie polskich organistów, również na arenie międzynarodowej. Urodzony w 1969 roku w Rzeszowie, ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha, otrzymując w 1994 r. dyplom z wyróżnieniem.

    Działalność koncertową rozpoczął na początku studiów w Akademii Muzycznej, odbywając dwukrotnie jako organista-solista wraz z Krakowskim Akademickim Chórem „Organum” tournée koncertowe obejmujące większość krajów europejskich. Zwieńczone sukcesami koncerty podczas międzynarodowych festiwali muzyki sakralnej i organowej oraz uzyskane nagrody (m.in. i nagroda w ramach European Forum d’Art Sacre) otworzyły mu drogę do udziału w większości polskich i zagranicznych festiwali muzyki organowej. Od 1996 roku współpracuje z Bazyliką Mariacką w Krakowie (do 2007 roku był etatowym organistą). Od 1999 roku pracuje w Katedrze Organów Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, obecnie na stanowisku adiunkta. w 2013 r. na podstawie rozprawy naukowej oraz monografii płytowej poświęconej muzyce organowej kompozytorów krakowskich II połowy XX wieku, uzyskał w Akademii Muzycznej w Krakowie tytuł doktora habilitowanego.

    Koncertuje na całym świecie. Regularnie zapraszany jest na koncerty do Rosji, gdzie stał się jednym z najbardziej znanych zagranicznych organistów. Jest zasłużonym propagatorem polskiej muzyki organowej, szczególnie XX wieku, którą wykonuje równolegle ze sztuką improwizacji organowej. Jego udziałem stały się prawykonania utworów współczesnych polskich kompozytorów oraz polskie prawykonania dzieł kompozytorów francuskich. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej oraz rozgłośni zagranicznych. Wspólnie z Radiem Kraków realizował cykl audycji „Antologia Organów Krakowa”, a z Radiem Rzeszów nagrywał i prezentował na antenie radiowej brzmienie wartościowych organów Podkarpacia. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym Podkarpackiego Festiwalu Organowego oraz Wiosennego Festiwalu Organowego w bazylice Jezuitów w Krakowie. w maju 2016 roku, jako jedyny Europejczyk, reprezentował Stary Kontynent podczas Festiwalu „5 Continents – 5 Organists” w Seulu w Korei Południowej. Jest pomysłodawcą i współautorem cyklu rozmów i prezentacji organów krakowskich kościołów „Ukryte sacrum” prezentowanego na antenie Radia Kraków od września 2017 roku. Jest współzałożycielem Fundacji Promocji Kultury i Sztuki ARS PRO ARTE (www.arsproarte.pl).

    w 2019 roku nakładem Wydawnictwa PETRUS ukazała się książka „Organy na krańcach świata – Marek Stefański w rozmowie z Mateuszem Borkowskim”, która została uhonorowana Krakowską Książką Miesiąca.

    zwiń ∧


Michał Szostak


  • img

    więcej ››


    Organista i improwizator, ur. w 1980 r. Naukę gry na organach rozpoczął w wieku lat siedemnastu; jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie organów dr. Romana Szlaużysa (improwizacja organowa w klasie prof. Mariana Sawy). Studiował grę na organach na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Chorosińskiego, a także improwizację organową w Pontificio Istituto Ambrosiano di Musica Sacra w Mediolanie w klasie maestro Davide Paleari. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich dotyczących organowej problematyki wykonawczej (Ullrich Böhme, Pieter van Dijk, Bernhard Gfrerer, Oliver Penin, Louis Robilliard, Daniel Roth, Jean-Claude Zehnder), improwizacji organowej (Frédéric Blanc, Thierry Escaich, Samuel Liégeon, Baptiste-Florian Marle-Ouvrard, Wolfgang Seifen, Sietze de Vries), muzyki liturgicznej (rzymsko-katolickiej i anglikańskiej). Uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w dziedzinie instrumentalistyka w dyscyplinie gra na organach na podstawie rozprawy „Organy, jako źródło inspiracji w sztuce improwizacji i praktyce wykonawczej” napisanej pod kierunkiem prof. Andrzeja Chorosińskiego i obronionej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

    Prowadzi solową działalność koncertową występując regularnie w krajach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Azji i Afryki: Argentyna, Austria, Belgia, Czechy, Dania, Francja, Kanada, Kazachstan, Niemcy, Nigeria, Polska, Słowacja, Ukraina, USA, Wielka Brytania, Włochy.

    Prowadzi międzynarodową (Nigeria, Polska, Ukraina) działalność dydaktyczną w zakresie improwizacji organowej oraz interpretacji literatury organowej różnych epok, m.in. w kooperacji z brytyjską The Royal School of Church Music. Bierze udział w konferencjach naukowych dotyczących tematyki organowej i muzyki sakralnej – zarówno w kraju jak i zagranicą. Jego publikacje organologiczne pojawiają się regularnie w periodykach polskich oraz zagranicznych: w brytyjskim magazynie „The Organ”, kanadyjskim „Organ Canada” oraz w amerykańskich „The Diapason” i „The Vox Humana”.

    Jest członkiem towarzystwa The Royal College of Organists z siedzibą w Londynie oraz (jako pierwszy Polak) posiada certyfikat tego prestiżowego królewskiego towarzystwa. Jest również członkiem Europejskiego Oddziału The American Guild of Organists z siedzibą w Nowym Jorku oraz amerykańskiego The Organ Historical Society zajmującego się badaniami naukowymi w zakresie instrumentów.

    w latach 2002–2011 był organistą kościoła p.w. Matki Bożej z Lourdes w Warszawie. w latach 2011–2018 piastował stanowisko organisty sanktuarium w Licheniu Starym, gdzie grał na największych w Polsce 157-głosowych organach (6 manuałów) firmy Zych znajdujących się w licheńskiej Bazylice.

    Nagrał szereg płyt CD na instrumentach w Polsce i zagranicą. Ponadto ukończył studia magisterskie i doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jako profesor uczelniany związany jest ze Społeczną Akademią Nauk oraz Collegium Civitas w Warszawie, gdzie prowadzi interdyscyplinarne prace naukowo-badawcze na styku biznesu i sztuki, a także anglojęzyczną działalność dydaktyczną.

    Oficjalna strona: www.michalszostak.org

    zwiń ∧