28.
Zabrzański
Międzynarodowy
Festiwal Organowy
im. ks. Antoniego
Chlondowskiego

wrzesień 2023

Uczestnicy


Marcin Armański


  • portret

    więcej ››


    Urodzony w Kielcach w 1983 roku. Naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali, ukończył również Państwową Szkołę Muzyczną w Kielcach w klasie fortepianu oraz Salezjańskie Liceum Muzyczne w Lutomiersku. W 2007 roku uzyskał tytuł magistra sztuki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował w klasie prof. Juliana Gembalskiego i Zygmunta Antonika.

    Od 2006 związany jest z Dolnym Śląskiem jako kantor Kościołów Pokoju w Świdnicy i w Jaworze oraz organista zboru ewangelicko-reformowanego we Wrocławiu. Prowadzi działalność pedagogiczną. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów organowych i kompozytorskich. Ma na swoim koncie liczne nagrania dla radia i telewizji (w tym także dla telewizji amerykańskiej i japońskiej). W 2011 roku zagrał specjalny koncert podczas wizyty szwedzkiej pary królewskiej w Świdnicy. Jest organizatorem życia muzycznego na Dolnym Śląsku, od wielu lat prowadzi festiwale organowe, m.in. w Jeleniej Górze, Bolkowie, Karpaczu, Kaczorowie, Świdnicy. W 2016 roku zainicjował projekt edukacyjny „Ogólnopolskie Warsztaty dla Organistów i Muzyków Kościelnych”, który funkcjonuje pod patronatem Synodalnej Komisji ds. Liturgii i Muzyki Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego.

    Zajmuje się organmistrzostwem – rekonstrukcjami historycznych instrumentów klawiszowych.

    zwiń ∧


Wiktor Brzuchacz


  • portret

    więcej ››


    Od 6 roku życia gra na instrumentach klawiszowych. Uczył się improwizacji, harmonii i kompozycji u prof. Mariana Sawy. Uczestniczył w kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji, w kraju i za granicą, prowadzonych m.in. przez profesorów: José Enrique Ayarra Jarné (Hiszpania), Maija Lehtonen (Finlandia) oraz Pierra Pincemailla (Francja).

    W 2006 roku zdobył „Złoty Laur Młodego Organisty" na XXIX Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Giżycku. Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie organów pod kierunkiem prof. Bogusława Grabowskiego. W 2009 roku dostał się do Konserwatorium w Saint-Germain-en-Laye we Francji do klasy improwizacji prof. Pierra Pincemailla.

    Artysta nagrał kilka płyt CD z muzyką klasyczną m.in. „Z koncertu z okazji beatyfikacji Papieża Jana Pawła II" (2011 r.), „Najpiękniejsze kolędy i pastorałki” (2017 r.) oraz „Kamedulskie Wigry” (2018 r.).

    Wiktor Brzuchacz w swoim dorobku artystycznym posiada występy na wielu prestiżowych Festiwalach Organowych w Polsce i za granicą. Koncertował we Francji, Holandii, w Niemczech, a w 2016 roku został zaproszony na solowe tournée po Rosji. Po powrocie ze studiów we Francji zorganizował kilkadziesiąt koncertów muzyki klasycznej.

    Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej „Kamedulskie Wigry”, cyklu letnich koncertów „Spotkaj się z muzyką w Warszawie” oraz Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Basilica Augustoviensis”. Zorganizował ponad 100 koncertów muzyki klasycznej. W 2019 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej w Poznaniu, a od 2021 roku prowadzi klasę organów w Akademii Katolickiej „Collegium Joanneum” w Warszawie.

    Artysta komponuje muzykę filmową, klasyczną oraz wybrane gatunki muzyki rozrywkowej. Należy do organizacji zajmujących się popularyzacją polskiej muzyki, animacją kultury i sztuki w kraju i za granicą.

    zwiń ∧


Chór „Resonans con tutti”


  • portret

    więcej ››


    Zabrzański Chór Młodzieżowy „Resonans con tutti” im. Norberta Grzegorza Kroczka.

    Dyrygenci: Waldemar Gałązka, Arlena Różycka-Gałązka.

    Chór Resonans con tutti został założony w 1970 roku przez małżeństwo Norberta i Marię Kroczków. Od roku 1994, czyli od momentu śmierci pierwszego dyrygenta i założyciela chóru podczas światowego konkursu chóralnego w irlandzkim Cork, prowadzony jest przez wieloletnich wychowanków chóru i absolwentów Akademii Muzycznej w Katowicach Waldemara i Arlenę Gałązków.

    Zespół od ponad 50 lat prowadzi bogatą działalność koncertową obejmującą zarówno wykonawstwo muzyki a capella, jak i wielkich dzieł wokalno-instrumentalnych różnych epok, w tym muzyki operowej, oratoryjno-kantatowej i rozrywkowej.

    Zespół aktualnie gromadzi ponad 120 młodych pasjonatów muzyki, wywodzących się z zabrzańskich szkół średnich i śląskich uczelni.

    Chór, a także jego dyrygenci są laureatami licznych nagród, odznaczeń państwowych, a także zdobywcami czołowych miejsc na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych.

    Płyta z utworami Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego nagrana przy współpracy z prof. Markiem Toporowskim i orkiestrą barokową Concerto Polacco otrzymała nominację do nagrody Polskiego Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk” w kategorii muzyka dawna.


    Do najważniejszych nagród zdobytych w ostatnich latach należą:
    • 2 x I miejsce na Międzynarodowym Rzeszowskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek On-line (Rzeszów 2021),
    • GRAND PRIX na International Festival On-line „RAZEM W XXI WIEKU” Sofia (Bułgaria 2021),
    • Złoty Dyplom, Nagroda Specjalna za najciekawszą interpretację utworu kompozytora polskiego, Złoty Bilet na konkurs w Lloret de Mar w Hiszpanii, Nagroda Specjalna za niezwykłe osiągnięcia w pracy artystycznej z młodzieżą dla Arleny i Waldemara Gałązków, Nagroda Specjalna dla najlepszego dyrygenta dla Waldemara Gałązki na Międzynarodowym Festiwalu Chórów „GAUDE CANTEM” (Bielsko-Biała 2021),
    • GRAND PRIX, Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu prof. Józefa Świdra oraz Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie utworu inspirowanego folklorem na The Prof. Józef Świder International Festival of Music (Cieszyn 2021),
    • I miejsce i Złoty Dyplom na 52. Turnieju Chórów LEGNICA CANTAT (Legnica 2022),
    • Trzykrotne Excellent Golden Diploma na XI International Choir Competition Canto Mediterrania – Barcelona – Lloret de Mar (Hiszpania 2022),
    • Złoty Dyplom na XII International Choir Festival CRACOVIA CANTANS (Kraków 2023).

    zwiń ∧


Chór „Risonanza Continua"


  • portret

    więcej ››


    Chór Mieszany „Risonanza Continua" z Zabrza powstał w październiku 2016r. jako wspólna inicjatywa dawnych śpiewaków Młodzieżowego Chóru Mieszanego „Resonans con tutti” im. N.G. Kroczka i Marii Kroczek.

    W styczniu 2022 r. dyrygentem Chóru został Adrian Lewandowski, który objął także funkcję dyrektora artystycznego. Jest on absolwentem Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu, a lekcje dyrygentury chóralnej pobierał w klasie prof. Jana Wojtachy. Następnie doskonalił warsztat dyrygencki na wielu kursach i szkoleniach.

    Pierwszy koncert RC dał w styczniu 2017 r. z programem kolędowym wraz z Młodzieżową Orkiestrą Smyczkową z Orzegowa. Dziś znaczną część repertuaru Chóru stanowi muzyka sakralna a cappella. RC wykonuje utwory od muzyki dawnej po współczesność, muzykę różnych wyznań, w tym cerkiewną i protestancką oraz kompozytorów XX i XXI w., ale w kręgu jego zainteresowań mieszczą się również dzieła wokalno-instrumentalne, takie jak Msza G-Dur Pastoralna KV-140 oraz „Requiem” W.A. Mozarta „III Litania Ostrobramska” S. Moniuszki, „Gloria” A. Vivaldiego.

    Zespół jest laureatem wielu konkursów, w których zdobywał najwyższe laury. Jego największe osiągnięcie to Grand Prix II Ogólnopolski Festiwal Muzyki Chóralnej im. Mikołaja Zieleńskiego w Łowiczu. Chór koncertuje w parafiach, domach kultury, a także na festiwalach, takich jak: „Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej" organizowanym przez Miejski Klub im. Jana Kiepury w Sosnowcu, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Koniecpolu czy Międzynarodowy Festiwal Sacrum in Musica w Bielsku Białej.

    Na początku 2022 r. Chór powołał do życia Stowarzyszenie Muzyczne „Risonanza Continua", którego głównym celem jest tworzenie i upowszechnianie kultury muzycznej, a w szczególności muzyki chóralnej.

    NAJWAŻNIEJSZE OSIĄGNIĘCIA

    • grudzień 2017 r. / styczeń 2018 r. – Międzynarodowy Konkurs Kolęd i Pastorałek w Będzinie: III nagroda w kategorii chórów mieszanych,
    • maj 2018 r. – IV Ogólnopolski Konkurs Muzyki Dawnej im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego „Ars Longa” (93 punkty) - „Złota Longa” oraz nagroda za najlepsze wykonanie utworu G.G. Gorczyckiego,
    • październik 2018 r. – II Ogólnopolski Festiwal Muzyki Chóralnej im. Mikołaja Zieleńskiego w Łowiczu (98,75 punktów) - Grand Prix,
    • kwiecień 2019 r. – Międzynarodowy Szczeciński Festiwal Muzyki Pasyjnej - „Złote Pasmo” w kategorii chórów mieszanych,
    • listopad 2019 r. – XV Międzynarodowy Festiwal im. H. M. Góreckiego „Rybnicka Jesień Chóralna" - I miejsce i „Złoty Dyplom” w kategorii chórów mieszanych-kameralnych,
    • styczeń 2023 r. – XXXII Tyskie Wieczory Kolędowe - I miejsce w Konkursie Chórów.

    zwiń ∧


Tomasz Głuchowski


  • portret

    więcej ››


    Organista, klawesynista, improwizator, gregorianista. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu i Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie.

    Tytularny organista wrocławskiego kościoła Dominikanów (pw. św. Wojciecha). Adiunkt w stopniu doktora habilitowanego na macierzystej uczelni (Katedra Muzyki Kościelnej), nauczyciel dyplomowany klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Prowadzi kursy improwizacji i interpretacji muzyki organowej w kraju i za granicą oraz wykłady z zakresu muzyki organowej, organologii i śpiewu gregoriańskiego. Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej. Juror krajowych konkursów organowych i pianistycznych. Konsultant ds. projektów renowacji i rewitalizacji organów. Uznany specjalista w zakresie strojenia i temperacji historycznych.

    Stały współpracownik NFM Filharmonii Wrocławskiej i innych zespołów Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. Współzałożyciel i kierownik artystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek Sanssouci – zespołu barokowego Filharmonii Opolskiej. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku kilkanaście płyt CD, z których ostatnia „Marcel Dupré in memoriam” otrzymała w 2023 r. nominację do nagrody Opus Klassik, jednego z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie muzyki klasycznej.

    Kurator organów oraz dyrektor programowy koncertów organowych w NFM, a także koordynator cyklu „Wieczory Czesławowe” w kościele Dominikanów we Wrocławiu. Dyrektor artystyczny Festiwalu „Lato Organowe w Krotoszyńskiej Bazylice”.

    Odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Brązowym Krzyżem Zasługi oraz przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W roku 2022 nominowany do Wrocławskiej Nagrody Artystycznej, nagradzany także jako pedagog akademicki (nagroda Rektora AMKL) oraz szkolnictwa muzycznego (dyplomy CEA, nagrody dyrektorskie).

    zwiń ∧


Róża Lorenc


  • portret

    więcej ››


    Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Od najmłodszych lat uczestniczka i laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych oraz kameralnych.

    Brała udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez znamienitych profesorów, m.in. Konstantego Andrzeja Kulkę, Jakuba Jakowicza, Tadeusza Gadzinę, Jana Staniendę, Zakhara Brona, Bernarda Le Monnier, Krzysztofa Węgrzyna, Magdalenę Rezler-Niesiołowską. Występowała solo i w zespołach na czołowych festiwalach w Polsce m.in. Warszawska Jesień, Chopin i jego Europa, Wiosna Młodych Kameralistów, a także Festival Bled oraz La Folle Journee. W latach 2014–2015 dokonała nagrań płytowych dla wytwórni DUX jako członek Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Orkiestry Kameralnej Akademii Muzycznej w Gdańsku, w tym samym czasie sprawowała stanowisko koncertmistrza Orkiestry Hanza.

    W ostatnich latach poszerzała swoją wiedzę muzyczną w zakresie muzyki barokowej, biorąc czynny udział w lekcjach mistrzowskich z Davidem Bellugim (Włochy), Sigiswaldem Kuijkenem (Belgia) oraz Zbigniewem Pilchem. W latach 2015–2016 zakwalifikowana na międzynarodowe kursy muzyczne – Summer Music Academy Hundisburg Castle (Niemcy), a także International Music Forum Trenta (Słowenia) pod patronatem Filharmonii Wiedeńskiej, zakończonym koncertem finałowym najlepszych uczestników w Musikverein (Brahms Saal) w Wiedniu.

    Wielokrotnie otrzymywała Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska „Młody Gdańszczanin” (2015–2018) na realizację zagranicznych projektów artystycznych, a także za zasługi w aktywności artystycznej i upowszechnianiu polskiej literatury muzycznej.

    Dysponuje szerokim repertuarem solowym i kameralnym, który każdego roku prezentuje podczas różnorodnych programów recitalowych w prestiżowych salach w Polsce i za granicą.

    zwiń ∧


Błażej Musiałczyk


  • portret

    więcej ››


    Błażej Musiałczyk od 2006 roku pełni funkcję organisty Archikatedry Oliwskiej.

    Od 2010 roku pełni funkcję dyrygenta chóru Gdańskiego Seminarium Duchownego a od roku 2020 wykładowcy muzyki kościelnej. Od 2008 roku prowadzi klasę organów w Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku–Wrzeszczu, której uczniowie zdobywają najwyższe laury na konkursach muzyki organowej, a absolwenci z powodzeniem kontynuują naukę w uczelniach w Polsce i za granicą.

    Błażej Musiałczyk jest dyrektorem Międzynarodowego Letniego Festiwalu Muzyki Organowej w Tucholi, Żelechowskiego Festwialu Muzycznego „Musica et Sacrum”, pomysłodawcą oraz dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego – Sieradzka Jesień Organowa oraz pomysłodawcą i dyrektorem Festiwalu Muzycznego „Niepodległa Wielu Wymiarów” realizowanym na całym Pomorzu. Ponadto Błażej Musiałczyk jest prezesem Fundacji Centrum Rozwoju Sztuki, w ramach której realizuje szereg działań promujących muzykę organową.

    Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjańskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku w klasie mgr. Michała Olszewskiego, kontynuującego tradycję słynnej szkoły organistowskiej w Przemyślu. 

    Jest absolwentem Gdańskiej Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego. Laureat III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi w roku 2005. W roku 2010 ukończył Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, a w roku 2018 studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Oświatą w Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku. Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów, takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, Jose Enrique Ayarra Jarne, Jaroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen (improwizacja organowa). W roku 2006 wziął udział w nagraniu płyty „Wielkie organy Archikatedry w Gdańsku-Oliwie” która została nominowana do nagrody Fryderyka, a następnie uzyskała status złotej płyty. W 2017 roku nagrał płytę w Kościele pw. Św. Trójcy w Gdańsku wraz z zespołem trębaczy barokowych Tubicinatores Gedanenses. Z trójmiejskimi organistami dokonał pierwszego na świecie nagrania wszystkich dzieł organowych Daniela Magnusa Gronaua.

    W roku 2019 został wyróżniony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złotym medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

    zwiń ∧


Tomasz Ploch


  • portret

    więcej ››


    Naukę gry na organach rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie Zygmunta Antonika. W 2013 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i asyst. Krzysztofa Lukasa. Jest również absolwentem klasy klawesynu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Marka Toporowskiego i dr. hab. Marka Pilcha. Brał udział w wielu festiwalach organowych i klawesynowych w Polsce, na Litwie oraz we Włoszech. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich muzyki organowej prowadzonych przez wybitnych organistów, takich jak: M. Toporowski, L. Ghielmi, B. Oberhamer, J.L. Perrot, B. Klapprott, J. Tuma. W roku 2016 przy współpracy z Muzeum Górnośląskim i studio Ars Sonora zrealizował nagranie solowej płyty z muzyką organową śląskich kompozytorów ewangelickich „Wierzyć mię, Panie ucz...”. W roku 2018 zdobył I nagrodę absolutną w kategorii solowej oraz II nagrodę w kategorii „Koncert klawesynowy z orkiestrą” na Konkursie Klawesynowym Wandy Landowskiej w Ruvo di Puglia we Włoszech. Brał udział w festiwalu inaugurującym nowe organy w NOSPRze w 2023 roku. Od 2014 roku organizuje cykliczne koncerty muzyki organowej i kameralnej w Katowicach i Bytomiu m.in. w ramach festiwali: „Jesienne Niedziele Organowe”, „Szopienicki Festiwal Muzyki Dawnej Wehikuł Baroku” oraz „Festiwal Muzyki Katolickiej w Świętym Duchu”. Prowadzi szeroką działalność edukacyjną, m.in. klasę organów w Prywatnej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej „Elementarz” w Katowicach. Interesuje się również grą na fisharmonii i wykonuje zapomniane dzieła kompozytorów z przełomu XIX i XX wieku z udziałem tego instrumentu. Pełni również funkcję organisty oraz prowadzi scholę gregoriańską w kościele pw. Świętego Ducha w Bytomiu.

    zwiń ∧


Patryk Podwojski


  • portret

    więcej ››


    W 2018 r. ukończył studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego oraz dr hab. Hanny Dys.

    W 2021 roku ukończył kolejne studia w klasie improwizacji organowej prof. Wolfganga Seifena na Universität der Künste w Berlinie.

    W latach 2015–2021 pełnił funkcję organisty Archikatedry w Gdańsku-Oliwie.

    Patryk Podwojski brał udział w licznych konkursach organowych m.in. Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie, którego został laureatem. W 2013 roku zajął III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie. W 2014 roku zajął I miejsce na XXVI Międzynarodowym Konkursie Organowym w Rumii.

    W 2015 i 2018 roku został finalistą IX i X Międzynarodowego Konkursu Organowego im. J.P. Sweelincka w Gdańsku. W 2016 roku zajął II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Organowym „Vox Polonica Petropolis" w Petersburgu (Rosja) oraz III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Organowej i Kameralnej w Mielcu. W 2017 roku został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Organowego w Białymstoku oraz zdobył „Złoty Laur Młodego Organisty" podczas 40. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich wybitnych organistów jak prof. Wolfgang Zerer, prof. Józef Serafin, prof. Julian Gembalski, prof. Pierre Pincemaille, prof. Andrea Macinati, Silvester Rostetter, prof. Tomasz Adam Nowak, prof. Ludger Lohman, prof. Pieter van Dijk, dr hab. Tomasz Orlow, dr hab. Michał Markuszewski, prof. Thierry Escaich, Sietze de Vries, prof. Mauricio Croci, Florian Baptiste-Ouvard, dr hab. Jarosław Wróblewski, dr hab. Krzysztof Urbaniak, Karol Mossakowski.

    Patryk Podwojski pełni funkcję prezesa Fundacji Promocji Sztuki im. Feliksa Nowowiejskiego, z którą organizuje szereg festiwali organowych. Jest założycielem i dyrektorem kilku festiwali w Polsce, m.in. Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Żukowie, koncertów organowe na Kociewiu, Braniewskiej Jesieni Organowej, Festiwalu Organowego Powiatu Wołomińskiego – od 2022 roku, Ogólnopolskiego Festiwalu Improwizacji Organowej w Bydgoszczy.

    W 2017 roku wydał swoją debiutancką płytę, którą nagrał na wielkich organach bazyliki archikatedralnej w Gdańsku-Oliwie. W 2018 roku współuczestniczył w pierwszym na świecie nagraniu wszystkich partit chorałowych Daniela Magnusa Gronaua, gdańskiego kompozytora i organisty baroku. Płyta została wydana przez Akademię Muzyczną w Gdańsku. Patryk Podwojski koncertuje aktywnie w kraju oraz za granicą jako kameralista oraz solista.

    Patryk Podwojski jest również założycielem i prowadzącym ImPro Akademię – inicjatywa, która ma na celu nauczanie i popularyzowanie improwizacji organowej w Polsce. Od 2022 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w katedrze muzyki kościelnej.

    zwiń ∧


Jesús Sampedro Márquez


  • portret

    więcej ››


    est profesorem organów w Konserwatorium w Sewilli, prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Organów Cavaillé-Coll w Sewilli, dyrektorem Międzynarodowego Cyklu Koncertów Organowych w Maladze.

    Urodzony w Sewilli, gdzie uzyskał tytuł profesora organów, później w Maladze uzyskał tytuł wyższego profesora organów będąc uczniem Adalberto Martíneza Solaesy z najwyższymi kwalifikacjami i wyróżnieniem. Kontynuował studia w Madrycie u Roberto Fresco.

    W 1997 i 1998 roku przeniósł się do Barcelony, studiując w Hiszpańskiej Narodowej Radzie ds. Badań Naukowych (CSIC), gdzie uzyskał tytuł podyplomowy i specjalizację z „Muzyki dawnej na instrumenty klawiszowe”.

    Posiada certyfikaty kursów doskonalenia prowadzonych przez Jeana Guillou, Félixa Friedricha, Haralda Voguela, L. Tagliaviniego, Oliviera Latry, Jeana Louisa Florentza i innych.

    W 1999 roku otrzymał stypendium Junta de Andalucía (Zarządu Andaluzji) i ukończył studia w Konserwatorium Narodowym Saint Maur de Fossés w Paryżu, pod kierunkiem Erica Lebruna. Uzyskał medal „Médaille de Vermeil”, w kapitule którego zasiadali Daniel Roth (organista Saint Sulpice), Andrea Macinanti (profesor organów w Konserwatorium Bolońskim), Jean Boyer (profesor organów CNSM w Lyonie) i Olivier Kaspar (profesor kompozycji w CNSM w Lyonie).

    Brał udział w wielu zagranicznych cyklach i festiwalach, m.in. w Polsce, Francji, Rosji, Włoszech, Niemczech, Czechach, Estonii.

    Podczas pobytu w Paryżu był organistą katedry Notre Dame de Créteil (Paryż). W 2004 roku uzyskał DEA (Diploma of Advanced Studies) na Uniwersytecie w Grenadzie.

    Nagrał następujące płyty:
    — „Historyczne organy Sewilli", Sewilla 2004
    — „Marsze Wielkiego Tygodnia część I", Paryż 2007
    — „Marsze Wielkiego Tygodnia część II", Paryż 2008

    Był profesorem w Konserwatorium Zawodowym w Kordobie, a także profesorem na Uniwersytecie San Pablo CEU (Sewilla) i Uniwersytecie Nauk o Edukacji (Huelva).

    Pracował jako profesor organów w Profesjonalnym Konserwatorium Muzycznym M. Carra w Maladze i Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Maladze.

    zwiń ∧


Gianluigi Spaziani


  • portret

    więcej ››


    Urodził się w Ascoli Piceno (Włochy) i mieszka w Grottammare. W wieku 6 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie, którą ukończył w 1987 roku w Konserwatorium Frosinone. W tym samym roku rozpoczął naukę gry na organach w Rzymie i uzyskał dyplom w 1990 roku w Konserwatorium w L`Aquila. W 1991 roku przeniósł się do Holandii, aby kontynuować naukę gry na organach w Konserwatorium w Rotterdamie w klasie prof. Bernarda Winsemiusa, uzyskując dyplom ukończenia studiów organowych w 2000 roku.

    Koncertował w różnych krajach Europy i USA, nie tylko jako solista, ale także ze śpiewakami litewskimi, takimi jak: Julija Stupnianek, Julija Karaliunaite, Viktoria Miskunaite, Marta Lukosiute.

    Jest dyrektorem artystycznym włoskiego festiwalu organowego „Riviera delle Palme”. Jest zapraszany do grania koncertów inauguracyjnych na odrestaurowanych włoskich zabytkowych organach.

    Znawca historii organów Włoch, publikujący liczne opracowania na ten temat. Interesuje się również włoską muzyką baroku grając koncerty zapomnianych kompozytorów.

    zwiń ∧